Pár řádků z historie společnosti...

 Tato slavná americká značka má velmi bohatou historii, která začíná už v první polovině minulého století, kdy v roce 1837 mladý kovář John Deere pocházející ze státu Vermont, jehož rodiče se přestěhovali z Anglie do Ameriky vykoval v Grand Detour ve státě Illinois první ocelový pluh. Již tehdy jeho pluh vynikal výbornou kvalitou. Ta vždy byla a je příslovečnou vlastností Deerových výrobků. Dodnes se připomíná jeho památný výrok: "Nikdy nedám své jméno na výrobek, který nemá v sobě to nejlepší, co je ve mě".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zpráva o báječném Deerově pluhu, kterého bylo v těžkých podmínkách Ameriky opravdu potřeba, se rozneslo široko daleko. Zákazníci brzy poznali že jeho pluhy mají vynikající geometrii, dobře ořou, neucpávají se a jsou velice spolehlivé. O deset let později přesunul svoji dílnu do města Moline ve státě Illinois, kde firma využívá výhodné plochy v těsné blízkosti řeky Mississippi a kde má své sídlo dodnes.     To již se výroba rozvíjí v nové továrně, kterou John Deere vybavuje na tu dobu pokrokovým výrobním zařízením. Rozšiřuje se i sortiment a za povšimnutí stojí, že v roce 1857 už továrna v Moline vyrobila celkem 13400 různých pluhů a nářadí na zpracování půdy. K obrovskému rozvoji firmy dochází ve 20. století, kdy s nástupem spalovacího motoru se už neuvěřitelně výroba rozrůstá - spolu s pluhy nastupují traktory, kombajny a další stroje potřebné pro mechanizaci zemědělství. Posiluje se i ústředí společnosti John Deere, které se dnes rozkládá na tisíci hektarové ploše poblíž města Moline. Výrobky značky John Deere se stále více objevují i mimo americký kontinent a tak se dnes setkáváme s filiálkami John Deere nejen v severní a jižní Americe, ale i v Evropě, Africe a Austrálii.

 

  • ZCELA NOVÉ TRAKTORY ŘADY 9030 a 9030T

Inovace pokračuje a nevyhnula se ani nejsilnějším traktorům John Deere. S příchodem řady 9030 se opět posunul výkon motorů, a to 597 koní u nejsilnějšího modelu JD 9630. Pásová verze označená písmenem T navíc přináší nové vzduchové odpružení pásového podvozku AirCushion.

K největším změnám patří:

» nový motor John Deere PowerTechPlus 13.5L

» maximální výkon motoru až 597 koní

» spolehlivá převodovka AutoPowerShift 18/6

» odpružení pásového podvozku AirCushion

» satelitní navigace stroje AutoTrack

 

  • DALŠÍ NOVINKY PRO ROK 2008

 

nové sklízecí mlátičky John Deere řad W, T, C a S

» nové sklízecí řezačky John Deere 7050

» ještě silnější traktory John Deere 9030

» komfortnější výbava traktorů John Deere 6030 a 7030 Premium

» automatické řízení stroje i na souvrati John Deere AutoTrack iTEC Pro

» zcela nový evropský samojízdný postřikovač John Deere 5430i

» lesnická nástavba na traktor John Deere 6030 Standard

 

  • ZCELA NOVÉ SKLÍZECÍ ŘEZAČKY 7050

Firma John Deere se v posledních letech zaměřila na vývoj a zdokonalení sklizňové techniky. mezi ni patří i samojízdné řezačky a tak není divu, že technická úroveň těchto strojů se neustále zvyšuje. Dokladem vložených investic je i nová modelová řada 7050 pokrývající výkonové rozpětí od 380 do 690 koňských sil nahrazující samojízdné řezačky JD 7000, které byly na náš trh uvedeny v roce 2002 a získaly si značnou oblibu. Pojezdové ústrojí zůstalo u klasické koncepce hydrostatického pojezdu. Pojezdová rychlost je ve dvou rozsazích, přičemž polní je od 0 do 20 km/h a silniční až do 40 km/h. Řazení rychlostních rozsahů obstarává dvoustupňová PowerShiftová převodovka. Řezačky mají automatickou parkovací brzdu, na přání mohou být vybaveny uzávěrkou diferenciálu i pohonem zadní nápravy. Novinku nacházíme na žacích adaptérech, které jsou ze záběrem 6, 8 a 10 řádků a byly doplněny o systém příčného kopírování. Princip je stejný jako u žacích válů sklízecích mlátiček. Na spodní straně adaptéru jsou hmatače, které vyhodnocují polohu a podle ní se adaptér příčně naklápí. Inovací je též sytém otáčení výprazdníku, který lze stiskem jednoho tlačítka snadno přetočit z levé do pravé polohy nebo složit do polohy transportní.Nejvyšší točivý moment je pak dosažen v nízkých otáčkách v nichž řezačka nikdy nepracuje. Ne tak u nových motorů John Deere, které pracují v otáčkách 1900 n/min v nichž je poskytován jednak nejvyšší výkon, ale zároveň nejvyšší točivý moment by měl být dosažen v otáčkách jen o málo nižších. A protože vysoký točivý moment je k dispozici ve vyšších otáčkách, dosahují nové motory rovněž optimální měrné spotřeby paliva i ve vyšších otáčkách. A výsledek? Nové motory splňují samozřejmě emisní limit Tier III, nikoliv však za cenu vyšší spotřeby paliva. Tato je dokonce nižší než u původních modelů a každý model byl oproti původnímu výkonově navýšen asi o 10 koní.

JD Fanclub...
 
  Java Script ze stránky - www.john deere.kvalitne.cz